Sunday 30 September 2012

Aku Redha Akan Ketentuan Dan Ujian Mu Ya Allah

Assalamualaikum...

Sedar ke x kita dah menghampiri ke penghujung tahun 2012. Za rasa tahun 2012 nie lebih banyak pahit dari manisnya. banyak kali dah za cuba untuk cari kelebihan daripada musibah yang telah menimpa hidup za sepanjang tahun 2012..x jumpa pun. Tu lah bila kita sentiasa sujud di hadapan Nya barulah kita 'tersedar' seketika akan kelebihan tersebut..Memanglah kita 'tumpah' air mata selautan Laut Pasifik, nak buat macamner 'luar' ajer brutal tapi dalam hati ada 'taman' ma...Kenalah 'REDHA".

Melihat anak za Hafiz semakin besar dan banyak karenahnya, sihat dan sentiasa ber'ultraman', za lebih banyak bersyukur atas kelebihan dan anugerah yang telah ALLAH swt berikan. ALHAMDULILLAH. Mungkin Ujian yang Hadir dalam hidup kita adalah menguji Keimanan Hamba-hambaNya untuk jalan yang lebih diRahmati dan Berkati...Insyallah.

Manusia yang berbuat baik dengan mengharapkan sesuatu balasan bukanlah manusia yang jujur. Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat, asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh dengan agama Allah. (Surah Al-Baqarah:214)

2 comments:

  1. Wah,,tahniah..ni ank murid pandai dr cikgu ni

    ReplyDelete
  2. walaumacamner pandai anak murid seseorang tu, kelbihan tetap pada Gurunya...betui x? :P

    ReplyDelete